STEFAN TURNAU: PROFESOR ZOFIA KRYGOWSKA JAKO MATEMATYK

Chciałbym w tym wystąpieniu podkreślić jeden z aspektów osobowości Profesor Zofii Krygowskiej: aspekt bycia matematykiem.
Większość dydaktyków matematyki po zakończeniu studiów prawdopodobnie nigdy nie angażuje się w czytanie zaawansowanych tekstów matematycznych czy – tym bardziej – rozwiązywanie problemów matematycznych o trudności znacznie przewyższającej problemy, jakie dajemy uczniom. Są i tacy, którzy w jakimś momencie swojej kariery zawodowych matematyków zdecydowali się przenieść ciężar zainteresowań i wysiłku umysłowego na problemy szkoły. Rzadko się zdarza, by dostatecznie pogłębili oni swą wiedzę o procesach nauczania i uczenia się matematyki, a ich dawna czy kontynuowana aktywność matematyczna pozostaje w całkowitej izolacji od roli dydaktyka matematyki.

Cały artykułu jest dostępny do pobrania >>>

Galeria zdjęć

Seminarium 25.0...
Image Detail
Seminarium 25.0...
Image Detail
Seminarium 25.0...
Image Detail
Seminarium 25.0...
Image Detail